Yönergeler

 

 

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ

ÖĞRENCİ KULÜPLERİ VE ÖĞRENCİ FAALİYETLERİ BİRİMİ YÖNERGESİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

 

 

 Amaç

 

MADDE 1 - Bu Yönergenin amacı; Çukurova Üniversitesi öğrencilerinin akademik gelişmelerin yanında boş zamanlarını iyi değerlendirerek toplumsal, kültürel, sanatsal, akademik ve mesleki gelişmelerine yardımcı olmak üzere kurulacak öğrenci kulüplerinin ve Öğrenci Faaliyetleri Biriminin kuruluş, işleyiş, yönetim ve denetimine dair esas ve usulleri belirlemektir.

Kapsam

MADDE 2-Çukurova Üniversitesi öğrencilerinin toplumsal, kültürel ve sanatsal gelişmelerini sağlamak amacıyla, aktif olarak faaliyetlerini sürdüren ve yeni kurulacak olan öğrenci kulüpleri ile Öğrenci Faaliyetleri Biriminin kuruluş, işleyiş, yönetim ve denetimi ile yetki ve sorumluluklarına ilişkin usul ve esasları kapsar.

Dayanak

MADDE 3 -(1) Bu Yönerge, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 14, 46 ve 47’nci maddeleri ve Yükseköğretim Kurumları Mediko-Sosyal, Sağlık, Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliği’ne dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

 

MADDE 4 - (1)  Bu Yönergede geçen;

a) Aday Kulüp: Kuruluş sürecini başlatmak üzere Öğrenci Faaliyetleri Birimine müracaat etmiş, ancak Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulundan (ÖKKK) onay süreci tamamlanmamış olan öğrenci kulübünü ifade eder.

b) Askıda Kulüp: Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulu (ÖKKK) kararıyla faaliyetleri belirli bir süre için durdurulan veya geçici olarak pasif hale getirilen kulüpleri tanımlar.

 

c) Denetim Kurulu: Genel Kurul tarafından seçilen iki asıl ve bir yedek üyeden meydana gelen; kulüp faaliyetlerini ve mali işlemlerini denetlemekle yükümlü kurulu ifade eder.

 

ç) Faaliyet Birimi / Birimleri: Mesleki Faaliyetler Birimi, Kültürel Faaliyetler Birimi, Sportif Faaliyetler Birimini.
 

d) Genel Kurul: Kulübe üye tüm öğrencilerin oluşturduğu en üst karar organıdır.

 

e) Kulüp Danışmanı: Öğrenci faaliyetlerini organize etmek amacı ile kulüp tarafından kuruluş aşamasında önerilen ve Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulu’nun olumlu görüşü üzerine Rektör tarafından görevlendirilen Çukurova Üniversitesi öğretim elemanını,

f)Kültürel Faaliyet Birimi: Kültürel Faaliyet kulüplerinin faaliyetlerinden sorumludur.

g) Mesleki Faaliyetler Birimi: Mesleki alan kulüplerinin faaliyetlerinden sorumludur.

h) Öğrenci Faaliyetleri Birimi (ÖFB): Öğrenci faaliyetlerini organize etmek amacı ile Rektörün onayıyla Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığında görevlendirilen Şube Müdürlüğünü,

ı) Öğrenci Kulüpleri: Çukurova Üniversitesi öğrencilerinin belirli bir hedef doğrultusunda eğitim, sağlık, spor, sanat, sosyal, bilimsel, kültürel ve benzeri beceri faaliyetleri yürütmek amacıyla,  araya gelerek oluşturdukları, Çukurova Üniversitesine kayıtlı öğrenciler tarafından kurulmuş öğrenci kulüplerini,

i) Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulu (ÖKKK): Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulu; Rektörlük Makamınca uygun görülen Rektör Yardımcısının başkanlığında, SKS Daire Başkanı, Öğrenci Faaliyetleri Şube Müdürü, Öğrenci İşleri Daire Başkanı, Kültür Müdürü, Spor Müdürü ve  Öğrenci Kulüp Danışmanlarının içerisinden Rektör tarafından seçilen üç danışmandan oluşan kuruldur.

j) Rektör: Çukurova Üniversitesi Rektörünü.

k) Rektör Yardımcısı: Çukurova Üniversitesinin Öğrenci Faaliyetlerinden sorumlu Rektör Yardımcısını.

l) Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı (SKS Daire Başkanlığı): Çukurova Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığını.

m) Sportif Faaliyetler Birimi: Spor kulüplerinin faaliyetlerinden sorumludur.

n) Üniversite: Çukurova Üniversitesini.

o) Üniversite Senatosu: Çukurova Üniversitesi Senatosunu

                       İKİNCİ BÖLÜM

Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulu

Teşkilatı, İşleyişi ve Görevler

Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulu

 

MADDE 5 - (1) Rektörlük Makamınca uygun görülen Rektör Yardımcısının başkanlığında, Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanı, Öğrenci Faaliyetleri Şube Müdürü,  Öğrenci İşleri Daire Başkanı, Kültür Müdürü, Spor Müdürü, Öğrenci Kulüp Danışmanlarının içerisinden Rektör tarafından belirlenen üç temsilciden oluşan kuruldur.

 

(2) Kurula Rektör Yardımcısı başkanlık eder. Rektör Yardımcısının toplantıya katılamadığı hallerde, SKS Daire Başkanı kurula başkanlık eder.

 

(3) Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulu her eğitim-öğretim döneminde en az bir kere olmak üzere Rektör Yardımcısının çağrısı üzerine toplanır. Kurul ayrıca, kulüplerin başvurularını değerlendirmek üzere Öğrenci Faaliyetleri Biriminin çağrısıyla da toplanabilir.

 

(4) Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulu’nun toplanabilmesi üye salt çoğunluğunun hazır bulunması gerekir.  Üyelerin toplantıya katılımı, Öğrenci Faaliyetleri Birimi tarafından düzenlenen imza listesiyle kayıt altına alınır. Katılım yeter sayısı bu listeye dayanılarak belirlenir. İlk toplantıda çoğunluk oluşmadığı durumlarda, ikinci toplantı üye sayısına bakılmaksızın yapılır.

 

(5) Oylamanın açık olarak yapılması esastır. Ancak, hazır bulunanların en az üçte birinin isteği üzerine oylama gizli olarak da yapılabilir. Kararlar toplantıya katılanların oy çokluğu ile alınır. Çekimser oy kullanılamaz. Alınan kararlar karar defterine işlenerek toplantıya katılanlarca imzalanır. Karara katılmayan üyenin, katılmama gerekçesi karar defterine yazılır ve ilgili üye tarafından altı imzalanır.

 

Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulunun Görev ve Yetkileri

 

MADDE 6 - (1) Öğrenci kulüplerinin faaliyetlerini 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurumları Mediko-Sosyal, Sağlık, Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliğinde belirtilen amaçlara aykırı düşmeyecek bir şekilde yürütülmesini sağlamak.

 

(2) Öğrencilerin sosyal, kültürel ve bedensel faaliyetlerini yönlendirmek amacıyla öğrenci kulüplerinin kurulma, askıya alma ve fesih başvurularını değerlendirip, Rektörlüğe bildirmek.

 

(3) Her faaliyet yılı(Ekim ayında başlayıp bir sonraki yılın Ekim ayında biter) başında öğrenci kulüplerince hazırlanmış olan plan ve programları karara bağlamak.

 

(4) Kulüp içi veya kulüplerarası anlaşmazlıkları değerlendirerek çözüme kavuşturmak.

 

(5)  Kulüplerin faaliyetleriyle ilgili olarak, gerektiğinde her türlü düzenlemeleri yapmak.

 

(6) Kulüplerin unvan, amaç veya yönetim değişikliği gibi güncelleme başvurularını inceleyip karara bağlamak.

 

(7)  Gerekli görülen hallerde kulüp başkanı, yönetim kurulu veya danışmanı toplantıya davet etmek.

 

(8) Üyeliği reddedilen veya üyelikten çıkarılan öğrencilerden gelen itirazları ile Denetim Kurulları ya da danışmanlar tarafından iletilen başvuruları değerlendirip, gerekli görülen durumlarda kulüplerin uyarılmasına, faaliyetlerinin belirli süreyle askıya alınmasına veya kapatılmasına karar vermek.

(9)Faaliyetlerinde başarı gösteren veya örnek teşkil eden kulüpleri, Rektörlük tarafından belirlenen usuller çerçevesinde ödüllendirilmek üzere önermek.

 

Öğrenci Faaliyetleri Birimi

 

MADDE 7 - Öğrencilere yönelik her türlü sosyal ve kültürel faaliyetleri koordine etmek amacı ile Rektör tarafından Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bağlı Öğrenci Faaliyetleri Birimi olarak görevlendirilen Şube Müdürlüğü tarafından, öğrenci kulüplerinin faaliyetlerine ilişkin çalışma esaslarını, ilgili yönergelere göre düzenler ve gerçekleştirmelerini sağlar.

 

Öğrenci Faaliyetleri Biriminin Görevleri

 

MADDE 8 - (1) Öğrenci kulüplerinin, faaliyet alanlarına ilişkin çalışma esaslarını ilgili yönergelere göre düzenlemek ve bütçe imkânları ölçüsünde gerçekleştirmek.

 

(2) Kulüp etkinliklerinin, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’na ve ilgili yönetmeliklere uygun olarak en üst düzeyde planlanıp yürütülmesini sağlamak,.

 

(3) Öğrenciye yönelik kulüp faaliyetlerinin yürütülmesi için gerekli kurulları ve komisyonları oluşturmak, işleyişini koordine etmek ve değerlendirmek, alt birimleri olan Mesleki Faaliyetler Birimi, Sportif Faaliyetler Birimi ve Kültürel Faaliyetler Birimi ile birlikte takip etmek.

 

(4) Öğrenci kulüplerinin sorunlarını belirlemek, ilgili idari ve akademik birimlerle iş birliği içinde sorunlarına çözümler geliştirmek,.

 

(5) Öğrenci kulüplerinin kurulmasını teşvik etmek, işleyişini koordine etmek ve yönergenin belirlediği usul ve esaslara göre denetlemek.

 

(6) Üniversitenin öğrenci kulüplerine tahsis ettiği mekan ve eşyaların uygun şekilde kullanılmasını sağlamak.

 

(7) Kulüplerin kuruluş başvurularını, kulüp içi veya kulüplerarası anlaşmazlıkları değerlendirmek, gerektiğinde ÖKKK’yı toplantıya davet etmek,

 

(8) ÖKKK’nın sekretarya hizmetlerini yerine getirmek,

 

(9) Öğrenci kulüplerinin faaliyetlerine katkıda bulunabilmek amacıyla bütçe imkânları ölçüsünde harcamaları planlamak ve SKS Daire Başkanlığı’na sunmak,

 

(10) Öğrencilerin, kampüs yaşamına, topluma, çevreye ve doğaya karşı sorumluluklarını geliştirmelerini sağlayacak projeler üretmek ve öğrenci kulüpleri tarafından önerilen projeleri değerlendirmek ve  Üniversitenin ulusal ve uluslararası tanıtımına katkıda bulunmak; akademik ve kişisel gelişim, spor ve toplumsal paylaşım alanlarında iş birliğini güçlendirmek.

 

(11) Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör kuruluşları, vakıflar, dernekler gibi sivil toplum kuruluşlarıyla görüşmeler yaparak ihtiyacı olan öğrenci kulüplerine sponsorluk imkânları sağlamak,

 

(12) Her faaliyet yılı sonunda öğrenci kulüp faaliyetleri ile ilgili olarak, konsolide yıllık faaliyet raporu hazırlamak, hazırlanan faaliyet raporunu ÖKKK’ya ve Rektöre sunmak,

 

(13) Kulüpler tarafından düzenlenecek defter ve belgeleri temin etmek, ihtiyacı olan kulüplere vermek, kulüp gelirleri alındı belgelerini, alındı kayıt defterine kaydını yapmak ve bu kayıtlardan kulüp gelirleri alındı belgelerinin takibini yapmak, (EK-15)

 

(14) Kulüp faaliyetlerinde kullanılmak üzere satın alınan demirbaşların kayda alınmasını sağlamak ve bu demirbaşların takibini yapmak,

 

(15) Şenlik organizasyonlarını koordine etmek ve gerçekleştirmek.

(16) İdari iş ve işlemleri, ilgili mevzuat, bu Yönerge, Kurul ve Üniversite kararlarına uygun biçimde planlamak, yürütmek ve denetlemek.

(17) Üniversite dışındaki veya üniversitelerarası kurum, kuruluş, dernek ve vakıflarla iş birliği yaparak öğrencilerin gelişimine katkı sağlayacak ortak çalışmalar yürütmek ve bu kapsamda gelen iş birliği taleplerini Kurula ve Rektörlüğe sunmak.

(18) Üniversitenin stratejik hedefleri doğrultusunda yürütülen tüm öğrenci faaliyetlerinin güvenli, düzenli ve koordineli biçimde gerçekleştirilmesi için gerekli önlemleri almak; Rektörlük ve ilgili birimler arasında etkin iletişim ve eşgüdümü sağlamak.

(19) Mesleki Faaliyetler Birimi; Mesleki alan kulüplerinin faaliyetlerinden sorumludur. Bu kapsamda kulüplerin akademik, bilimsel ve mesleki çalışmalarını teşvik edip, öğrencilerin bu alanlardaki projelere katılımını desteklemek.

(20) Kültürel Faaliyetler Birimi; Kültürel Faaliyet kulüplerinin faaliyetlerinden sorumludur. Bu kapsamda öğrencilerin kültürel, sanatsal ve düşünsel etkinliklere katılımını teşvik edip, bu alanlarda projeler geliştirip ve uygulanmasını sağlamak.

 

(21) Sportif Faaliyetleri Birimi; Spor kulüplerinin faaliyetlerinden sorumludur. Öğrencilerin sportif etkinliklere katılımını teşvik edip, spor bilincinin gelişmesine yönelik projeler geliştirip, uygulanmasını sağlamak.

 

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Kulüp Danışmanı

Kulüp Danışmanı

 

MADDE 9 -(1) Kulüp Danışmanı ilgili mevzuat, bu Yönerge hükümleri ve Üniversitenin belirleyeceği genel ilkeler çerçevesinde, kulüp kuruluş amaç ve faaliyet alanları ile ilgili olan öğretim elemanları arasından belirlenir. Danışman, bilgi ve deneyimiyle kulüp faaliyetlerine katkı sağlayabilecek, gerektiğinde rehberlik ve gözetim yapabilecek yeterliliğe sahip olmalıdır.

                                                            

(2) Kulüp Danışmanı, kulübün kuruluş aşamasında, kulüp tarafından danışmanlık teklifi götürülen öğretim elemanının kabul etmesi üzerine, onay yazısını öğrenciler tarafından iletilmesi ve ÖKKK’nın onayı ile görevlendirilir. Kulüpler, faaliyetleri süresince bir Danışman ile çalışmak zorundadırlar.

 

(3) Bir öğretim elemanı birden fazla öğrenci kulübünde danışman olamaz. Her kulübün yalnızca 1 (bir) danışmanı olabilir.

 

 (4) Görevinden ayrılan danışmanın yerine 30 gün içinde yeni danışman kulüp başkanı tarafından ÖFB’ye bildirilir ve ÖKKK’ nın onayı alınır.

 

Kulüp Danışmanının Görevleri

 

MADDE 10 - (1) Danışmanı oldukları kulübün yönerge hükümlerine ve diğer yasal düzenlemelere uygun faaliyet göstermesi için öğrencilere yardımcı olmak ve denetleyici görev yapmak.

 

(2) Kulübün olağan veya olağanüstü Genel Kurul toplantılarına gözlemci olarak katılmak.

 

(3) Kulübün tüzüğünün hazırlanması sürecine rehberlik etmek, gerekli inceleme ve onay işlemlerini gerçekleştirmek, etkinliklerin koordinasyonunu, planlanmasını ve denetimini sağlamak. Kulüp organlarının düzenli çalışmasını temin etmek, karar defterleri, tutanaklar ve diğer kayıtların usulüne uygun tutulmasını denetlemek ve onaylamak.

 

(4) Kulübün şehir dışı etkinliklerinde, Üniversite tarafından tahsis edilen araçta kafile başkanı olarak görev yapmak veya yazılı olarak yetkilendirdiği bir öğretim elemanının kafile başkanı olarak görevlendirilmesini sağlamak.

(5) Danışmanın görevi; Üniversitedeki görevinin sona ermesi, yazılı olarak çekilmesi, görevini yerine getirmemesi veya Genel Kurul üyelerinin salt çoğunluğunun gerekçeli talebi üzerine Kurul kararıyla sona erer. Görevi sona eren danışmanın yerine en geç otuz (30) gün içinde yeni danışman atanır; aksi halde kulüp faaliyetleri geçici olarak Öğrenci Faaliyetleri Birimi tarafından askıya alınır.

 

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Kulüplerin Kuruluşu, Organları ve Görevleri

 

Kulüplerin Kuruluşu

 

MADDE 11 - (1) Kulüpler, yönerge şartlarına uygun olarak hazırlanmış belgelerle, Üniversitede kayıtlı, disiplin cezası almamış, farklı sınıflardan (mesleki alan kulüpleri hariç) en az 10 öğrenci ile Öğrenci Faaliyetleri Birimi’ne (ÖFB) yapılan başvuru üzerine, Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’nun (ÖKKK) önerisi ve Rektörlük onayı ile kurulur.  Uluslararası Öğrenci Birliklerine bağlı olarak kurulacak kulüpler, üye sayısı koşulundan muaf tutulur. Aynı ismi taşıyan veya amacı aynı olan birden fazla kulüp kurulamaz. Öğrenci kulüpleri, amaçlarına uygun isimler alır ve bu isme uygun faaliyetlerde bulunurlar.

(2) Kulüp kurmaya yönelik talep dosyalarında yönerge ekindeki formata uygun olarak hazırlanan ve aşağıda belirtilen belgelerin  bulunması gerekir:

a) Kulüp Kurma Başvuru Dilekçesi (EK-1)

b) Kurucu Üye Bildirim Formu (EK-2)

c) Kulüp Tüzüğü (EK-3)

ç) Faaliyet Planı (EK-4/A)

d) Danışman Kabul Formu (EK-5)

 

(3) Kurulmasına karar verilen kulüplerin, kuruluş kararlarının kulüp danışmanına tebliğinden itibaren, kurucu üyeleri dahil en az 30 üye ile 30 gün içinde ilk genel kurulunu yaparak Yönetim ve Denetim Kurulu üyelerinin seçimini yapması gerekir. Bu süre içerisinde yeterli sayıda üye kaydı gerçekleşmez ve genel kurul yapılmaz ise, o kulübün başvurusu düşer.

 

(4) Kulüplere, üniversitesine kayıtlı olan ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrenciler kaydolabilir. Bir dönem veya daha fazla izin almış öğrenciler izinli bulundukları sürece kulüp faaliyetlerine katılamazlar.

 

(5) Öğrencilerin Yönetim ve Denetim Kurulu üyeliklerine seçilebilmesi ve görevlerine devam edebilmesi için disiplin cezası almamış olması gerekir. Öğrenciliğinin sona ermesi veya başka nedenlerle yönetim ve denetim görevini bırakmak zorunda kalan bu öğrencilerin yerine yedek üye geçer.

 

(6) Kulüpler, belirli bir faaliyetini organize etmeye yönelik olarak görev alacak üyeleri belirler; tüm faaliyetler, Öğrenci Faaliyetleri Biriminin onayıyla yürütülür. Bu görevli üyelere Genel Kurul ve Denetleme Kurulunun görev, yetki ve sorumlulukları devredilemez, mali yetki kullanamazlar. Ancak bu faaliyetlerde görev alacak tüm çalıştırıcı, eğitmen ve davetli misafirlerin etkinliğe katılımı, Öğrenci Faaliyetleri Biriminin onayına bağlıdır.

(7) Genel Kurulca yapılan seçimi izleyen yedi (7) gün içinde, Yönetim Kurulu Başkanı tarafından Yönetim ve Denetleme Kurulları ile kulübün diğer organlarına seçilen asıl ve yedek üyelerin ad ve soyadları ÖFB’ye bildirilir (EK-2/B).

 

(8) Öğrenci faaliyetleri için kulüplere yapılacak yardım ve bağışlar, kulüp faaliyetlerinden elde edilecek gelirler, kulüp üyelik ödentileri ve diğer kulüp gelirleri kulüp adına Rektörlükçe açtırılan bir banka hesabına yatırılır.

 

(9) Banka hesabından, Başkan veya Başkan Yardımcısı ile sayman olmak üzere en az iki imza ile para çekilebilir. Yetkili imzalar, ÖFB tarafından kulüp hesabının bulunduğu banka şubesine bildirilir.

 

(10) Kulüpler aidat gelirlerinin % 20 ‘sini her faaliyet yılı sonunda yedek akçe olarak ayırmak ve ayırdıkları yedek akçe tutarlarını ÖFB tarafından açtırılan banka hesabına yatırmak zorundadırlar.

 

(11) Kulüp giderlerinin gelirlerini aşamaması da esastır. Kulüplerin borçlanma yetkileri yoktur.

12) Kulüp başvuruları, yarıyıl başında ilan edilen takvime göre yapılır. Bu tarihler dışında yapılan başvurular, ÖKKK kararıyla değerlendirilip kabul edilebilir. Kurul, Öğrenci Faaliyetleri Biriminin görüşü doğrultusunda başvuruyu inceleyerek karara bağlar. Kuruluşu onaylanan kulüpler, Genel Kurul toplantısı öncesinde üye kaydına başlayabilir.

 (13)  Öğrenci Faaliyetleri Birimi, başvuruları değerlendirirken kurucu üyelerin aktif öğrenci ve disiplin durumunu, kulübün mevcut kulüplerle faaliyet benzerliğini, amacının üniversiteye katkısını, kapsayıcılığını ve faaliyetlerinin sürekliliğini inceler.

 

(14) Belirlenen takvimde Genel Kurulunu yapmayan, yönetim organlarını oluşturmayan veya tüzüğünde belirtilen alanlar dışında faaliyet gösteren kulüpler, Kurul kararıyla askıya alınabilir ya da kapatılabilir. Askıya alma ve kapatma kararlarına ilişkin itirazlar yine Kurul tarafından değerlendirilir ve karara bağlanır.

 

(15) Kulüpler üç ana türde oluşturulur:

(a) Mesleki Alan Kulüpleri: Belirli bir akademik alan ya da birden fazla disiplinle ilişkili olarak kurulan; mesleki, bilimsel ve akademik gelişimi destekleyen kulüplerdir. Üyeleri yalnızca ilgili bölümlerde öğrenim gören öğrencilerden oluşur.

(b) Kültürel Faaliyet Kulüpleri: Öğrencilerin kültürel birikimini artırmak, sanatsal üretimlerini geliştirmek ve düşünsel paylaşımı teşvik etmek amacıyla kurulur. Üniversitedeki tüm öğrenciler üye olabilir.

(c) Sportif Faaliyet Kulüpleri: Öğrencilerin fiziksel gelişimini desteklemek, spor bilincini yaygınlaştırmak ve sportif etkinliklere katılımı artırmak amacıyla kurulur. Üyelik tüm öğrencilere açıktır.

 

 

Öğrenci Kulüplerinin Organları

 

MADDE 12 - Her kulüpte, aşağıda belirtilen organların oluşturulması zorunludur:

(1) Genel Kurul,

(2) Yönetim Kurulu,

(3) Denetleme Kurul

 

 

Genel Kurul

 

MADDE 13 - (1) Genel Kurul, kulüplerin en yetkili karar organı olup, kayıtlı üyelerin tamamından oluşur. Genel Kurulun her faaliyet yılının ilk ayı içerisinde toplanması zorunludur. Toplantıya aidatını ödemiş üyeler katılabilir. Genel Kurul, Yönetim Kurulunun veya Denetleme Kurulunun gerekli gördüğü durumlarda veya aidatını ödemiş üyelerin üçte birinin yazılı isteği üzerine Yönetim Kurulunca olağanüstü toplantıya çağrılabilir.

 

(2) Kulüplerin Genel Kurul Toplantısı ÖFB’nin uygun göreceği yerlerde yapılabilir. Kurul onayını alan yeni kulüpler, bildirimin yapıldığı tarihten itibaren on beş (15) gün içinde ilk Genel Kurulunu gerçekleştirerek yönetim ve denetim organlarını oluşturur. Kulüplerce toplantı tarihinden en az on beş (15) gün önce Genel Kurul Toplantı başvurusunun ve toplantıda gözlemci görevlendirilmesi talebinin ÖFB’ye bildirilmesi gerekmektedir. Ayrıca Genel Kurul toplantısının yapılacağı yer, gün, saat ve gündem belirtilmek suretiyle, toplantı tarihinden en az on beş (15) gün önce ilan edilerek üyelere duyurulur.  Genel Kurul, üye tam sayısının yarıdan bir fazlasıyla toplanır. İlk toplantıda çoğunluk sağlanamazsa, bir hafta sonra yapılan ikinci toplantı, yeter sayı aranmadan yapılır; ancak katılım, yönetim ve denetim kurulları toplam üye sayısının en az iki katı olmalıdır. Toplantıda kararlar; Genel Kurula katılan ve oy kullanma hakkı olan üyelerin salt çoğunluğu ile alınır. Genel kurul toplantılarının ÖFB tarafından görevlendirilen gözlemci nezaretinde yapılması zorunludur.

(3) Kulüp danışmanları Genel Kurula misafir olarak katılabilirler, ancak oylamalara katılamazlar ve gündeme ilişkin görüş beyanında da bulunamazlar

 

(4)Kulüpler, her akademik yıl içinde Öğrenci Faaliyetleri Birimi tarafından ilan edilen takvime uygun olarak en az bir kez olağan Genel Kurul toplantısı düzenler. Genel Kurul, kulüp başkanı tarafından en az on beş (15) gün önceden duyurularak, her yıl Kulüp Tanıtım Günleri’nin ardından gerçekleştirilir.

 

(5) Toplantı, Divan Kurulunun seçimiyle başlar; ardından gündemdeki konular sırasıyla görüşülür.

 

(6) Seçimler, gizli oy, açık sayım esasına göre yapılır. Genel Kurul tarafından alınacak diğer kararlar için, işaret yolu ile açık oylama yapılır.

(7) Üyelerin en az üçte birinin yazılı talebi üzerine, olağanüstü Genel Kurul kararı alınabilir.

(8) Genel Kurulun toplanabilmesi için, toplantı çağrısı tarihindeki üye sayısının , yarısından bir fazlası hazır bulunmalıdır.

(9) Kararlar, toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğuyla kabul edilir.

(10) Üyelerin üçte ikisinin onayı ile Kulübün feshi veya üyelikten çıkarılma işlemleri gerçekleşir.

 

Genel Kurulun Görevleri

 MADDE 14 - (1) Genel Kurul toplantısını yönetmek üzere divan başkanını, gündeme ilişkin kararları tutanak altına almak üzere de katip üyeyi seçmek,

 

(2) Kuruluşta ve faaliyet yılı ilk ayı içerisinde ÖFB tarafından uygun görülen tarihte toplanarak Kurullarını, gizli oy, açık sayım usulüne göre seçmek.

 

(3) Yönetim ve Denetim Kurullarının raporlarını görüşerek karara bağlamak,

 

(4) Yıllık faaliyet programlarını görüşerek karara bağlamak

 

(5)Gerekli görülen durumlarda kulüp organlarının görevden alınması, üyelikten çıkarma işlemleri ve kulübün feshine dair kararları değerlendirmek ve karara bağlamak.

 

Yönetim Kurulu

 

 MADDE 15 - (1) Yönetim Kurulu, her faaliyet yılı başında, Genel Kurulca seçilen biri başkan olmak üzere, 5 asil üyeden oluşur. Üyeler, kendi aralarında bir başkan yardımcısı, bir yazman ve bir sayman seçerler. Ayrıca Genel Kurulca 2 yedek Yönetim Kurulu üyesi de seçilir. Görev süresi 1 (bir) yıldır.. Yönetim Kurulunda lisansüstü öğrenciler görev alamazlar. Boşalan asil üyeliklere, genel kurul seçimlerinde aldıkları oy sırasına göre yedek üyeler atanır.

 

(2) Yönetim Kurulu, faaliyet yılı içinde en az 4 defa olağan toplanır. Kulüp danışmanı veya Yönetim Kurulu üyelerinden birinin talebi halinde başkan Yönetim Kurulunu olağanüstü toplantıya çağırabilir.Yönetim Kurulu kararları toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğu ile alır. Karara katılmayan üyenin karara katılmama gerekçesini karar defterine yazması zorunludur. Kararların oylanması sonucunda eşitlik çıkması halinde başkanın oy kullandığı taraf çokluğu sağlamış sayılır,

 

(3) Danışman, isterse Yönetim Kurulu toplantılarına gözlemci olarak katılabilir ancak oy kullanamaz. Yönetim Kurulu, kulübün faaliyetlerini danışmanının onayını aldıktan sonra uygulamaya koyabilir.

(4) Seçim tarihi en az on beş (15) gün önce ilan edilir. Seçimli Genel Kurulda Divan Kurulu oluşturulur. Yönetim Kurulu seçimleri liste usulüyle yapılır; aday listeleri (5 asil, 2 yedek) dilekçe ile Divan Kuruluna sunulur, itirazlar Divan Kurulunca karara bağlanır. Onaylanan listeler mevcut Yönetim Kurulunca ilan edilir. Oy verme işlemi aynı gün 09.00–16.00 saatleri arasında yapılır; sayım sonunda sonuçlar tutanakla tespit edilir.

 

(5) Yönetim Kurulu üyelerinin herhangi bir sabıka kaydının bulunmaması ve/veya disiplin cezası almamış ve hazırlık dönemi hariç, sekiz yarıyıllık öğrenim süresini tamamlamamış olmaları gerekir. Yönetim Kurulu üyesiyken bu niteliklerini kaybeden üyelerin, Yönetim Kurulu üyeliği sona erer.  

 

(6) Yönetim Kurulu; kulüp tüzüğünü hazırlayarak genel kurulun onayına sunar, kulüp faaliyetlerini danışman ve kurul denetiminde yönergeye uygun biçimde yürütür, kulübün üniversite içi ve dışındaki tüm etkinlikleri ile yazışmaları için Rektörlük onayı alır ve kulübe ait demirbaşların korunmasını sağlar.

(7) İstifa veya görev süresinin sona ermesiyle boşalan Yönetim Kurulu üyeliğine sıradaki yedek üye geçer. Üye sayısı, yeter sayının altına düşerse olağanüstü Genel Kurul yapılarak yeni Yönetim Kurulu seçilir. Başkan veya Başkan Yardımcısının görevi sona erdiğinde, Yönetim Kurulu bu yönerge esaslarına göre kendi içinde yeni seçimi yapar.

 

(8)Yönetim Kurulu, kulübün web sitesi ve sosyal medya hesaplarında yalnızca faaliyetlerine ilişkin duyuru ve tanıtım yapabilir. Tüm paylaşımlarda Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı logosu ve kulübün tam adı bulunmak zorundadır.

 

(9)Yönetim Kurulu, aktif üyelerin üçte ikisinin imzasını taşıyan tutanakla, görevden alınabilir. Görevden alınan üyeler, bir yıl süreyle başka bir kulüpte Yönetim veya Denetim Kurulu üyesi olamaz.

 

 

Yönetim Kurulunun görev, yetki ve sorumlulukları

 

MADDE 16 - (1) Kulüp başkanının sorumluluğu ve danışman öğretim elemanının gözetiminde kulüp faaliyetlerini yürütmek,

 

(2) Kulüp tüzüğü ve diğer yasal düzenlemeler çerçevesinde yıllık faaliyet planını danışmanın görüşünü alarak hazırlamak ve ÖFB’nin onayına sunmak, ÖFB’nin onayından geçen çalışma programlarını uygulamak,

 

(3)  Genel Kurul sonuçlarını 7 gün içerisinde ÖFB’ye bildirmek

 

(4) Kulübün kuruluş amaçları doğrultusunda faaliyet ve etkinlikler düzenlemek, faaliyet ve etkinlik düzenlerken gerektiğinde alt çalışma grupları oluşturmak,

 

(5) Her faaliyet yılı bitimini takip eden 15 gün içerisinde faaliyet raporu hazırlayarak ÖFB’ ye ve Genel Kurula sunmak,

 

(6) Faaliyet alanıyla ilgili diğer üniversitelerin toplulukları ile ÖFB’nin onayını alarak iş birliği Kulüp tüzüğünde belirtilen diğer görevleri yasal mevzuat çerçevesinde yerine getirmek

 

(7) Üyelik başvurularını değerlendirmek. Üyelik başvurusu reddedilen öğrenciye 15 gün içinde gerekçeli kararı iletmek

 

(8)  Güncellenmiş üye listelerini hazırlamak ve üyelikle ilgili gerekli işlemleri yürütmek. ÖFB’ ye bildirmek. (Üyelik başvurusu reddedilen öğrencinin ÖFB’ye yazılı itiraz hakkı saklıdır),

 

(9) Genel Kurul toplantılarını organize etmek, Genel Kurul tarafından alınan kararları uygulamak ve üyelerine duyurmak,

 

(10) Kulübün gelir-gider hesaplarına ilişkin iş ve işlemleri yapmak, gelecek faaliyet yılına ait bütçe taslağını hazırlamak,

 

(11) Üye kayıt defteri, karar defteri, gelen-giden evrak defteri, işletme hesabı defteri, demirbaş eşya kayıt defteri temin ederek, ÖFB’ye tasdik ettirmek ve bu defterleri usulüne uygun olarak düzenlemek,

 

(12) Kulüp Gelirleri Alındı Makbuzlarını, ÖFB’den temin etmek ve usulüne uygun düzenlemek, kulüp gelirlerinin Kulüp Gelirleri Alındı Makbuzu karşılığında tahsilini sağlamak.

 

(13) Kulüp Başkanının görev süresi bir yıldır. Aynı kişi en fazla iki dönem üst üste başkanlık yapabilir.

Yönetim Kurulu, Denetim Kurulu, Genel Kurul, kulüp danışmanı ve ilgili kurula karşı sorumludur. Kulübün Rektörlüğe yapılan tüm başvuru ve bildirimlerde, Başkan ve kulüp danışmanının imzası bulunur. Başkanlık görevinin boşalması hâlinde, Yönetim Kurulu on beş (15) gün içinde yeni başkanı seçer; gerekli belgeler danışmanın bağlı olduğu birim aracılığıyla Daire Başkanlığına iletilir ve yeni başkan Rektörlük onayıyla göreve başlar.

 

Denetleme Kurulu

 

MADDE 17 – (1) Denetleme Kurulu, Genel Kurulca seçilen iki asıl ve bir yedek üyeden oluşur.

(2)Denetim Kurulu, Genel Kurul tarafından akademik yıl sonunda bir sonraki dönem için seçilir ve Yönetim Kurulu üyesi olmayan, aynı nitelikleri taşıyan üç üyeden oluşur.

(3)Denetim Kurulunun oluşturulması, üye seçimi, üyelikten ayrılma ve istifa durumlarına ilişkin esaslar, Yönetim Kurulu için uygulanan hükümlerle aynıdır.

 

Denetleme Kurulunun Görevleri

 

MADDE 18 - (1) Kurul veya Öğrenci Faaliyetleri Birimi tarafından talep edilen denetimleri on beş (15) gün içinde yapmak ve Kulübün bütçe ve hesap işlemleri ile diğer defter ve belgeleri faaliyet yılı sonunda incelemek, kontrol etmek,Yönerge ekinde yer alan formata uygun olarak denetim raporu düzenlemek (EK-13), Denetim Raporunu Kurula (ÖKKK) ve/veya ÖFB’ye sunmak.

 

(2) Denetim raporunu Yönetim Kuruluna, Genel Kurula ve ÖFB’ye sunmak.

(3)Genel Kurul toplantılarından önce toplanarak, kulübün gelir ve giderlerini, evrak ve defterlerini, demirbaş eşyalarını incelemek; Yönetim Kurulu kararları ile kulüp faaliyetlerinin ve tüm duyuru ile paylaşımların mevzuata, yönergeye, tüzüğe ve kulübün amaçlarına uygunluğunu denetlemek.

(4)Genel Kurul üyelerinin, Yönetim Kurulu kararlarına ilişkin yazılı itirazlarını değerlendirmek, aykırılık tespit etmek durumunda Yönetim Kurulunu yazılı olarak uyarmak ve durumu Öğrenci Faaliyetleri Birimine bildirmek, gerekli hallerde Genel Kurulu olağanüstü toplantıya çağırmak.

 

Kulüp Saymanının Görevleri

 

 MADDE 19 - (1) Muhasebe işlemlerinin yürütülmesi ve kayıtlara alınması sorumluluğunu yerine getirmek üzere kulüp Yönetim Kurulu üyeleri, kendi aralarından birini sayman üye olarak seçer.

 

(2) Sayman üye olarak seçilen Yönetim Kurulu üyesi, aşağıda belirtilen görev ve sorumluluklara sahiptir:

a) Kulüp muhasebe iş ve işlemlerini zamanında yapmak.

 b) Muhasebe kayıtlarının güncel mali mevzuata uygun bir şekilde tutulmasını sağlamak.

 c) Kulübün mali durumu hakkında ÖFB’ ye ve Yönetim Kuruluna bilgi vermek,

ç) Kulübün aylık ve yıllık mali tablolarını hazırlayarak ilgili yerlere sunmak.

 d) Kulübün alacak ve borçlarını takip etmek, alacakların tahsili için gerekli önlemleri almak,

 f) Muhasebe kayıtlarının denetime hazır tutulmasını sağlamak.

g) Yönetim Kurulu başkanı ile birlikte yıllık bütçeyi hazırlamak.

 ğ) Mali işler kapsamında, Yönetim Kurulunun vereceği diğer işleri yapmak.

h) Gelirleri, Kulüp Gelirleri Alındı Belgesi karşılığı tahsil edip, deftere kaydetmek ve ilgili banka hesabına yatırmak.

 

Temel Çalışma İlkeleri

 

MADDE 20 - (1) Öğrenci Kulüpleri faaliyetlerini kulüp tüzüklerinde belirtilen amaç doğrultusunda yerine getirirken, bu Yönerge ve alandaki diğer yasal düzenlemelere uygun olarak yürütürler.

 

(2) Tüm etkinliklerinde üniversitede mevcut yönetmelik, genelge ve kararlara uyar; Üniversitenin hedefleri ile uyumlu çalışırlar.

(3) Kulüpler faaliyetlerini yerine getirirken imkânlar ölçüsünde Üniversitenin olanaklarından yararlanabilirler. Bu olanakların korunması ve daha çok öğrencinin yararlanabileceği şekilde geliştirilmesine katkıda bulunurlar.

 

(4) Her ne şekilde olursa olsun siyasi faaliyetlerde bulunamazlar. Siyasi partilerle maddi veya hukuki ilişki kuramazlar.

 

(5) Üniversitenin fiziki ortamına veya eğitim faaliyetine zarar verecek etkinliklerde bulunamazlar.  Üniversite olanaklarından yararlanırken bunların korunmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunurlar.

 

(6) Yürüttükleri faaliyetlerde din, dil, ırk, etnik köken, milliyet ve cinsiyet ayrımı yapamazlar.

 

(7) Kulüplerin kuruluş amaçları doğrultusunda ve kendileri için belirlenmiş etkinlik alanları içinde faaliyet göstermesi zorunludur. İş birliği hariç diğer kulüplerin faaliyet alanlarında etkinlik düzenleyemezler.

 

(8) Kulüpler arası ortak etkinliklerde ve iş birliği alanlarında herhangi bir kulüp lehine hiyerarşi yaratamazlar.

 

(9)  Ticari faaliyette bulunamaz, üyelerine maddi çıkar sağlayamazlar.

 

(10) Kulüpler, üniversite içi etkinlikleri ÖFB’ nin, üniversite dışı tüm etkinlikleri ise Rektörlük onayı olmadan gerçekleştiremezler.

 

(11) Kulüp adları Türkçe olmalı ve Türk Dil Kurumunun dil kurallarına uygun hazırlanmalıdır. Ancak uluslararası öğrenci birlikleri, yabancı öğrencilerin kendi kültürlerine yönelik kulüpler ve uluslararası tanınırlığı orijinal adıyla sağlanan kulüpler bu zorunluluktan muaftır. Kulüp isimlerinde “Çukurova Üniversitesi” veya “ÇÜ” ibaresi yer alabilir; ancak bu durum, üniversiteye herhangi bir yasal veya mali sorumluluk yüklemez. Kulüpler, Kurulca onaylanan ve kulübün kimliğini yansıtan logoyu yazışmalarında, web sitelerinde ve tanıtım materyallerinde kullanabilir; logolar siyasi parti, dernek, vakıf veya benzeri kuruluşları çağrıştırıcı nitelikte olamaz.

 

 (12)Kulüpler, yasa dışı örgütlerin uzantısı şeklinde kurulamaz, bu örgütlerle herhangi bir maddi veya hukuki ilişki kuramaz. Alkol, tütün ve sağlığa zararlı maddeleri özendiren etkinliklerde bulunamaz; bu ürünlerin üretim, satış veya pazarlamasını yapan firmalar ile yasa dışı şans oyunları şirketlerinden hiçbir ad altında sponsorluk, bağış veya destek alamaz.

(13)Sponsorlar, kulübe sağladıkları destek karşılığında yalnızca tanıtım faaliyetinde bulunabilir. Sponsorluk ve bağışlar, üniversiteye hukuki veya mali sorumluluk yükleyecek nitelikte olamaz.

(14)Kulüpler, Üniversitenin tüzel kişiliğinin bir parçası olup tüm faaliyet ve paylaşımlarında bu niteliğe uygun hareket etmekle yükümlüdür.

 

Kulüplerin Çalışma Esasları

 

MADDE 21 - (1) Kulüplerin faaliyet yılı takvimi, Ekim ayında başlayıp bir sonraki yılın Ekim ayında biter. ÖKKK faaliyet yılı takvimini gerektiğinde değiştirebilir.

 

(2) Her faaliyet yılında en az bir Genel Kurul ve dört (4) olağan Yönetim Kurulu toplantısı yapmaları zorunludur. Toplantılarda alınan kararlar kulüp karar defterine yazılır. Kulüp karar defterleri ÖFB’nin incelemesine açıktır.

 

(3) Kulüpler, defterleri ve makbuzları denetim için gerçekleştirilen Genel Kurul toplantısını takip eden 15 gün içinde denetlenmek üzere ÖFB’ ye teslim eder. Yeni seçilen kulüp Yönetim Kurulu bu denetimden sonra göreve başlar.

 

(4) Kampüs içi etkinlikler amaç, içerik ve tarih belirtilerek,  kulüp danışmanının imzası ile en geç 15 gün öncesinden ÖFB’ ye iletilir. ÖFB tarafından uygun görülen etkinlikler kulüpler tarafından yapılabilir. Onay alınmadan hiçbir etkinlik yapılamaz veya duyurulamaz.

(5) Kampüs dışı alanlarda gerçekleştirilecek etkinlikler amaç, içerik ve tarih belirtilerek kulüp danışmanının imzası ile en geç on beş (15) gün öncesinden ÖFB’ye iletilir. ÖFB tarafından uygun görülen etkinlik talepleri için Rektörlük onayı alınır. Onay alınmadan hiçbir etkinlik yapılamaz veya duyurulamaz.

(6) Kulüpler, faaliyet yılı sonunda, etkinlik raporunu ÖFB’ ye sunarlar. Her kulüp her faaliyet yılı içinde en az beş (5) etkinlik yapar.

(7) Kulüpler, faaliyet alanı ve tüzükleri dışında, kulüp adı, logosu veya kimliğini kullanarak onaylanmamış açıklama, duyuru ve paylaşım yapamazlar.

 (8)Kulüpler kendi adlarına gelir elde edemez; ancak Kurul (ÖKKK) onayıyla faaliyetleri için sponsor desteği veya şartlı bağış kabul edebilirler. Tüm bağış ve yardımlar, Strateji Daire Başkanlığınca belirlenen hesaba yatırılır;  mali mevzuat hükümlerine göre harcanır ve Kulüp Demirbaş Defterine kaydedilir.

 

(9)Kulüpler, yalnızca tüzüklerinde belirtilen alanlarda faaliyet gösterebilir. Başka kulüplerin alanına giren etkinlikler, ilgili kulübün onayıyla ortak yapılabilir. Öğrenci dışı çalıştırıcı ve eğitmenler ile diğer katılımcılar, Öğrenci Faaliyetleri Birimi onayıyla etkinliklere dâhil olabilir. Kulüpler, diğer üniversitelerdeki benzer kulüplerle de Birim onayı alarak ortak faaliyetler yürütebilir.

 

(10)Kulüpler, Danışman ve Öğrenci Faaliyetleri Birimi onayıyla üniversite dışından konuk davet edebilir. Konuk listesi, etkinlikten en az yirmi (20) gün önce Birime bildirilir. Konuşmacı bilgileri, salon izin belgesi ve varsa afiş örneği, Etkinlik Başvuru Formuna eklenir.

 

(11) Etkinlik alanları, ilgili birimlerin onayıyla kulüplere tahsis edilir. Kulüpler, kendilerine ayrılan yerleri yalnızca belirlenen amaç doğrultusunda kullanmakla yükümlüdür. Üniversitenin fiziki ortamına zarar veren veya akademik faaliyetleri aksatacak etkinlikler gerçekleştirilemez; amacı dışında kullanım tespit edildiğinde alan tahsisi iptal edilir.

(12)Kulüplerin üniversite dışındaki gezi, ziyaret, eğitim, festival ve benzeri etkinlikleri Rektörlük onayıyla yapılır. Etkinlik talepleri, danışman imzasıyla en az on beş (15) gün önce Öğrenci Faaliyetleri Birimine iletilir. İl dışı gezilerde katılımcı listesi, isim, birim ve imzaları içerecek şekilde seyahatten yedi (7) gün önce Birime teslim edilir; süresi içinde bildirilmemesi hâlinde etkinlik onaylanmaz.

(13)Kulüpler, düzenledikleri etkinliklere ilişkin rapor ve görselleri içeren Etkinlik Sonuç Bildirim Formunu etkinlikten sonraki yedi (7)gün içinde Öğrenci Faaliyetleri Birimine teslim eder. Formun, süresi içinde teslim edilmemesi durumunda, kulübün sonraki etkinlik başvuruları değerlendirmeye alınmaz.

(14)Lisansüstü program öğrencileri kulüplere üye olabilmekle birlikte Yönetim veya Denetim Kurullarında görev üstlenemezler. Öğrenciler birden fazla kulübe üye olabilir; ancak yalnızca bir kulübün Yönetim Kurulunda ve bir kulübün Denetim Kurulunda görev alabilirler.

 

(15)Üniversitenin akademik ve idari personeli, mezunlar, üniversiteden ayrılan öğretim elemanları ile üniversiteye veya kulübe katkı sunan kişiler, Yönetim Kurulu kararı ve Öğrenci Faaliyetleri Biriminin onayıyla fahri üye olabilir. Fahri üyeler üyeliklerini her yıl yenilemelidir. Fahri üyeler kurul toplantılarına katılamaz, oy kullanamaz ancak kulüp etkinliklerinde görev alabilirler.

 

(16 )Mezun olan, kaydı silinen, dondurulan veya disiplin cezası alan öğrencilerin üyeliği kendiliğinden sona erer. Kulüpten ayrılmak isteyen üyelerin yazılı başvuruları Yönetim Kurulu kararıyla sonuçlandırılır; tüm durumlar Yönetim Kurulunca kayıt altına alınır ve Öğrenci Faaliyetleri Birimine bildirilir.

(17) Kulüp amaçlarına aykırı davranan veya görevlerini yerine getirmeyen üyelerin üyeliği, Yönetim Kurulunun önerisi ve Genel Kurulun üçte iki çoğunluk kararıyla sona erdirilir. Mazeretsiz üst üste iki Genel Kurula katılmayanların üyeliği kendiliğinden düşer. Üyelikten çıkarılanlar Öğrenci Faaliyetleri Birimine itiraz edebilir; itirazlar Kurulca karara bağlanır. Üyeliği sona erenler aynı kulübe yeniden üye olamaz ve kulüp üzerinde hak iddia edemez. Üyelik şartlarını taşımayanların üyeliği, Yönetim Kurulunun önerisi ve Öğrenci Faaliyetleri Biriminin kararıyla sonlandırılır.

(18)Kulüplere yapılan üyelik ödentileri ve faaliyet gelirleri, kulüp adına Rektörlükçe açılan banka hesabına yatırılır. Hesaptan para çekimi, danışman onayıyla başkan veya başkan yardımcısı ile sayman olmak üzere iki imza ile yapılır. Ayni bağışlar taşınır kayıtlarına işlenip kulüp başkanının zimmetine verilir ve Demirbaş Kayıt Defterine kaydedilir.

(19)Kulüpler kendi adlarına veya özel hesaplara bağış kabul edemez. Gelir ve giderler, Gelir-Gider Defterinde belgelenir; defter ve belgeler her yarıyıl sonunda faaliyet raporuyla birlikte Öğrenci Faaliyetleri Birimine teslim edilir ve gerektiğinde ilgili birimlere ibraz edilir.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

 

Mali Hükümler ile Düzenlenecek Defterler ve Belgeler

 

Kulüplerin Düzenleyecekleri Defterler ve Belgeler

 

MADDE 22 - (1) Kulüpler faaliyetleriyle ilgili olarak ÖFB’den temin edecekleri aşağıda belirtilen defter ve belgeleri düzenlemek zorundadırlar:

a) Üye kayıt defteri (EK-6),

b) Karar defteri (EK-7),

c) İşletme hesabı defteri (EK-8),

ç) Demirbaş eşya/taşınır defteri (EK-9),

d) Gelen-giden evrak defterleri (EK -10),

e) Hesap özeti (EK-11),

f) Faaliyet raporu (EK-12),

g) Denetim raporu (EK-13),

ğ) Kulüp gelirleri alındı belgesi (EK-14)

 

Defter ve Belgelerin Düzenlenmesinde Sorumluluk

 

MADDE 23 - (1) Kulüpler tarafından düzenlenmesi zorunlu defterler ve belgeleri ile Kulüp Gelirleri Alındı Belgesinin usulüne uygun biçimde düzenlenmesinden kulüp başkanı ile saymanı, faaliyetler ile ilgili yazışmalardan, fotoğraf ve kayıt gibi kulüp arşivini oluşturacak belgelerin saklanmasından ise kulüp başkanı ile yazmanı sorumludur.

(2)Gerekli defter ve kayıtları tutmayan veya istenildiğinde sunmayan kulüplerin faaliyetleri Kurulca durdurulur, Yönetim Kurulu hakkında disiplin işlemi başlatılır ve görevden alınır.

(3)Belirtilen defter ve belgeler, ÖFB’nin onayladığı formatta olmalıdır.

 

Demirbaşlar

 

MADDE 24 – (1) Kulüp tarafından satın alınan demirbaşlar ile ÖFB tarafından kullanılmak üzere kulüplere verilen demirbaşlar, demirbaş eşya defterine (EK-9) sıra numarası ile kaydedilir. Demirbaşların kayda alınmasından ve korunmasından kulüp başkanı ile sayman birlikte sorumludur.

 

Kulüplerin Gelirleri Sponsorluk ve Yardımlar

 

MADDE 25 - (1)Kulüplerin gelirleri yönerge ekinde (EK-14) yer alan alındı belgesi karşılığı kulüp saymanı tarafından tahsil edilir.

 

(2) Kulüp gelirleri, Üyelik aidatları ile bu Yönerge kapsamında kurum, kuruluş ve kişiler tarafından yapılacak ayni veya nakdi bağışlar, yardımlar ve sponsorluk desteklerinden oluşur.

 

Kulüplerin Giderleri

 

MADDE 26 - (1) Kulüpler yapacakları harcamaları Yönetim Kurulu kararlarına ve fatura, perakende satış fişi, serbest meslek makbuzu, gider pusulası ve gider makbuzuna dayandırmak zorundadırlar. Yapılan tüm harcamalar, ilgili mevzuat uyarınca belgelendirilmek zorundadır.

(2) Kulüpler kuruluş amaçlarını gerçekleştirmeye yönelik olarak aşağıda belirtilen harcamaları yapabilirler:

a) Tüketim malzemesi ve demirbaş alımı,

b) Ulaşım ve iletişim giderleri,

c) Faaliyet organizasyon giderleri,

ç) Faaliyetlerini gerçekleştirmeye yönelik benzeri diğer giderler.

 

 

ALTINCI BÖLÜM

                       Kulüp Faaliyetlerinin Askıya Alınması ve Sonlandırılması

 

Kulüp Faaliyetlerinin Askıya Alınması

 

MADDE 27 –(1) Öğrenci Kulüplerinde;

 (a)Yönerge ve diğer yasal mevzuat hükümlerine aykırı davranış ve faaliyette bulunduğunun tespit edilmesi,

(b) Kuruluş amaçları dışında faaliyette bulunduğunun tespit edilmesi,

(c) Faaliyet yılı içinde kulüp faaliyetlerini yürütecek asgari otuz (30) üyeliğin bulunmaması ve faaliyet yılı içinde on beş (15) yeni üye kaydının alınmaması,

(ç) Faaliyet yılı sonunda olağan veya olağanüstü genel kurulunu yapamaması,

(d) Faaliyet yılı içinde faaliyet alanı ile ilgili en az beş (5) etkinlik gerçekleştirememesi,

 (e) Kulüp defterleri ve makbuzlarının denetim için yasal süresi içinde ÖFB’ye teslim edilmemesi, durumlarında; ÖKKK'nın önerisi ve Üniversite Rektörü onayıyla bir (1) yıl süre ile kulüp faaliyetleri askıya alınabilir. Faaliyetleri askıya alınan kulüplerin yönetimi, ÖFB’ye geçer.

 

(2) Faaliyetleri  bir (1) yıl süreyle dondurulan kulüpler Askıda Kulüp statüsüne geçerler. Askıda Kulüpler,  bir (1) yılın sonunda Kurul tarafından yapılacak değerlendirme sonucunda tekrar Kulüp statüsü kazanırlar ya da kalıcı olarak kapatılırlar.

 

(3)Genel Kurul sonrası Yönetim ve Denetim Kurulu listelerini ya da etkinliklere ait Etkinlik Sonuç Bildirim Formunu süresi içinde Öğrenci Faaliyetleri Birimine teslim etmeyen kulüplerin faaliyetleri, belgeler tamamlanıncaya kadar durdurulur.

 

Kulüplerin Feshi ve Kapatılması

MADDE 28- Kulüplerin;

 

(1)   Kulüp faaliyetleri askıya alınanlarının  iki (2) yıl içinde aktif hale getirilmemesi, 

 

(2) Siyasi faaliyette bulunduğunun tespit edilmesi,

 

(3) Kulüp faaliyetlerinde dil, din, ırk, etnik köken, milliyet ve cinsiyet vb. şekilde ayrımcılık yapıldığının tespit edilmesi,

 

(4) Kulüp kaynaklarının amaç dışı kullanıldığının tespit edilmesi halinde; ÖKKK’ nın önerisi ve Üniversite Rektörü kararı ile kapatılabilir.

(3) Üye sayısı, iki yarıyıl üst üste 30’un altına düşen kulüplerin veya toplulukların faaliyetleri sonlandırılır.

(4) Dönem içinde, en az bir nitelikli etkinlik gerçekleştirmeyen kulüpler, dönem sonunda Öğrenci Faaliyetleri Birimi tarafından yazılı olarak uyarılır. Sonraki dönemde de etkinlik yapılmaması hâlinde, Kurul kararıyla kulüp kapatılır.

(5) Kurul, bu yönergede belirtilen yükümlülüklerin ihlali durumunda; uyarma, etkinlik izninin iptali, sorumluların görevden alınması, faaliyet alanının sınırlandırılması, kulüp faaliyetlerinin dondurulması veya kapatılması gibi, ihlalin ağırlığına uygun yaptırımlar uygulayabilir.

 (6)Feshi veya kapatılması kesinleşen kulüpler, durumu yazılı olarak Öğrenci Faaliyetleri Birimine bildirir ve tüm evrak ile demirbaşlarını Daire Başkanlığına teslim eder. Aynı adla yeniden kurulmak istenmesi hâlinde, önceki yönetim kurulu üyeleri yeni yönetimde yer alamaz.

 (7) Bir kulübün feshi, Genel Kurul üyelerinin üçte iki çoğunluğunun kararıyla teklif edilebilir. Fesih talebi, Başkan ve Danışman imzasını taşıyan yazı ile birlikte Genel Kurul kararının eklenmesi suretiyle Öğrenci Faaliyetleri Birimine iletilir. Fesih işlemi, Kurulun (ÖKKK) onayıyla kesinleşir.

 

Üyelik Yasağı

 

MADDE 29 - (1) Faaliyetleri askıya alınan kulübün mevcut Yönetim ve Denetim Kurulu üyeleri yedekler dahil başka bir kulübe üye olabilir; ancak 1 yıl süre ile Yönetim ve Denetleme Kurulu üyeliklerine, yedek üyelik dahil, seçilemezler.

 

(2) Kapatılan kulübün mevcut Yönetim ve Denetim Kurulu üyeleri, yedekler dâhil 1 yıl süre ile başka bir kulübe üye olamazlar ve diğer kulüplerde bulunan üyelikleri de düşer. 

 

Cezai Hükümler

 

MADDE 30 - (1) Herhangi bir şekilde kulüp kaynaklarının zarara uğratıldığının tespit edilmesi halinde söz konusu zarar sorumlularından tahsil edilir,

 

(2) Herhangi bir şekilde faaliyeti askıya alınan kulübün nakit dâhil tüm malvarlığı dondurulur ve yönetim ÖFB’ye geçer. Kulübün yeniden faaliyete geçmesi halinde ÖFB tarafından yönetim yeni oluşturulan Yönetim Kuruluna devredilir.

 

(3) Herhangi bir şekilde faaliyeti sonlandırılan kulübün nakit dahil tüm malvarlığı hiçbir işleme gerek kalmaksızın Üniversiteye devredilir.

 

YEDİNCİ BÖLÜM

 

Geçici ve Son Hükümler

 

Yürürlük Öncesi Faal Olan Kulüplerin Durumu

 

GEÇİCİ MADDE 1 - Bu yönergenin yürürlüğe girdiği tarih itibariyle faaliyette bulunan kulüpler durumlarını üç ay içerisinde bu yönergeye uygun hale getirmek zorundadırlar, gerekli düzenleme ve güncellemeleri yaparak Öğrenci Faaliyetleri Birimine sunarlar.

 

Mevcut Belgelerin Kullanılması

 

GEÇİCİ MADDE 2 – Öğrenci Faaliyetleri Birimi  bu yönerge ekindeki defter, belge ve formlar ile alındıların basım ve dağıtım işlemleri tamamlayıncaya kadar, bu yönergeden önce kullanılan defter belge ve formların üzerinde gerekli değişiklikler yapılarak kullanılmaya devam edilir.

 

Yürürlükten Kaldırılan Düzenlemeler

 

MADDE 31 – (1)Çukurova Üniversitesi Senato kararıyla yürürlükte olan “Çukurova Üniversitesi Öğrenci Kültürel ve Sosyal Faaliyetler Yönergesi” yürürlükten kaldırılmıştır.

 

Yürürlük

 

MADDE 32 - (1) Bu yönerge hükümleri Çukurova Üniversitesi Senatosunca kabul edildiği tarihi

takiben Daire Başkanlığının web sitesinde yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme

 

MADDE 33(1)Yönerge hükümlerini Çukurova Üniversitesi Rektörü yürütür.